صحفه 1 از 3   
الله متعال در سوره اعراف آیه 79 می فرماید : صالح بعد از هلاکت قومش از آنان روی برگرداندو گفت : ای قوم من همانا دستورات پروردگارم را به شما ابلاغ کردم و شما را نصیحت نمودم و لیکن نصیحت کنندگان را دوست ندارید . شیعیان می گویند : صالح در اینجا با مردگان سخن گفته است و این دلیل بر این است که مردگان صدا را می شنوند ! در حالیکه در اینجا منظور حدیث نفس است اگر...
الله متعال در سوره بقره آیه 186 می فرماید : و هنگامیکه بندگانم از تو درباره من سوال کنند بگو من نزدیکم و دعای دعاکننده را به هنگامیکه مرا می خواند اجابت می کنم پس چرا انسان به غیر الله رجوع می کند ؟   الله متعال در سوره ذاریات / 56 می فرماید : من جن و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند
در سوره ی نحل آیه 74 الله متعال می فرماید : فَلاتَضْرِبُوا لِلّهِ الأَمْثالَ پس، براى خدا امثال (و شباهت ) قائل نشوید یعنی صفات الله متعال را به صفات بندگان تشبیه نکنید در حالیکه روافض این تشبیه را انجام می دهند . ببینید اگر ما بگوییم یا محمد . محمد که در مدینه است در نتیجه اگر صدای ما را بشنود و خواسته ما را متوجه شود با صفت سمیع و علیم بودن پروردگار شریک می شود در حالیکه تنها الله است که شنوا و آگاه است و...
سوره ی یونس آیه 18 در آنجا که الله متعال می فرماید : وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ ما لایَضُرُّهُمْ وَ لایَنْفَعُهُمْ وَ یَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللّهِ قُلْ أَ تُنَبِّئُونَ اللّهَ بِما لایَعْلَمُ فِی السَّماواتِ وَ لا فِی الأَرْضِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا یُشْرِکُونَ  و آنها به جای خدا چیزهایی را می پرستند که نه ضرری به آنها می رسانند و نه سودی به آنها می بخشند ، و می گویند: اینان شفیعان ما در نزد خدایند. بگو: آیا خدا را از چیزی خبر می دهید که نه در آسمان ها از آن خبر دارد و نه در زمین؟! منزه و برتر است از...
پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید:أکثروا علیَّ من الصلاة یوم الجمعة فإن صلاتکم تبلغونی. روز جمعه زياد بر من صلوات بفرستيد، چونكه صلواتتان را به من ميرسانند. پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمود:صلوات بر من بفرستید که آن را به من میرسانند، نه اینکه من آن را میشنوم. این حدیث خودش دلیل بر این است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم صدای ما را نمی شنوند اگر می شنوند چه نیازی به ملائکه است . از آنجایی که پیامبر صلی الله علیه  آله وسلم صدای ما را نمی شنود الله متعال م...
(سوال) آیا پیامبر صلی الله علیه وسلم فاطمه بنت اسد را در مسجد دفن کرد؟ مگر ساختن مسجد بر قبور حرام نیست؟ (جواب) فاطمه دختر أسد بن‌هاشم بن عبدمناف بن قُصی‌ هاشمیه مادر علی رضی الله عنه است که زنی صحابیه و بزرگوار و با فضیلت بود، مادر علی اولّین زنی است که در میان بنی‌هاشم متولّد شد.( فضائل الصحابه 985/2) و افتخار سرپستی رسول‎الله صلی الله علیه وسلم نصیب او شد، این از زمانی شروع شد که عموی پیامبر صلی الله علیه وسلم به سفارش پدر سرپرستی رسول‎الله را به عهده گرفت. بنابراین فاطمه دختر اسد برای پیامبر صلی الله علیه وسلم همچون مادرش بود که تمام کارها و امور زندگیش را تا حد توان انجام می‌داد.
صوفیان و علی الخصوص روافض می گویند : قرآن می فرماید: «به سوی خدا وسیله ای بجوئید». ای صوفیان و ای شیعیان آری , ما هم می گوییم الله در قران گفته است وسیله بجویید , ما هم وسیله را قبول داریم ولی باید ببینیم وسیله چیست؟ مفسرین و لغویین وسیله را به معنی «ما یتوسل به من الطاعات و العلم» یعنی: «آنچه از طاعات و علم که بدان ها توسل کنند» معنی نموده اند و در نهج البلاغه خطبه 109 در تعریف «وسیله» از قول علی رضی الله عنه آمده است: «إن أفضل ما توسل به الـمتوسلون إلی الله سبحانه وتعالی الإیمان به وبرسوله والجهاد فی سبیله فإنه ذروة الإسلام وکلمة الإخلاص فإنها الفطرة وإقام الصلاة فإنها الـملة وإیتاء ا...
خیر، در زمان محمّد با این که قبر انبیایی که قبل از محمّد بودند وجود داشته است، ولی حتی یک آیه در قرآن یافت نمی شود که در آن به مسلمین گفته شده باشد در زمین سیر نمایند و قبر انبیاء را زیارت نمایند، بلکه مؤمنین امر شده اند که در زمین سیر نمایند و عاقبت ستمگران را ببینند و عبرت بگیرند که مثلاً چگونه کاخ های آنها ویران شده است و چگونه اثری از آنان یافت نمی شود و همچنین امر شده اند که در زمین گردش نمایند و در مورد پیدایش بشر تحقیق نمایند و در زمین سیر کنند و به آسمان و زمین وکوه و دشت و دریا بنگرند و به قدرت پروردگار بیشتر پی ببرند، ولی حتی یک آیه درقرآن یافت نمی شود که در آن مؤمنین تشویق شده باشند به زیارت قبور انبیاء بروند، ولی آیاتی در وجوب حج خانه خدا وجود دارد و حتی سوره ای هم به نام حج وجود دارد که بر مستطیع واجب است به حج خانه خدا برود.  ابراهیم و...
  آیا مشرکان، به الله اعتقاد داشتند؟ جواب: بلی، مشرکان، الله را خالق آسمان ها و زمین و رازق بندگان می دانستند. در سختی ها به الله پناه می بردند، ولی در آسایش به بت های ساختگی خود پناه می بردند تا به گمان خود، بتان نزد الله شفیع آنان شوند.   خداوند در آیه 38 سوره زمر می فرماید: ﴿وَلَئِن سَأَلۡتَهُم مَّنۡ خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ...
" رد شبهات توسل به اموات " (18) ( روح انبیاء و شهدا بعد ازمرگشان به کجا می رود؟ آیا در قبرشان است، یا در میان مردم؟ و یا در بهشت روحانی در عالم برزخ ؟)   خداوند در آیه 169 سوره آل عمران می فرماید:  ﴿وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ ١٦٩﴾ [آل‌عمران: 169]. یعنی: «و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگان هستند، بلکه زندگانند نزد پرو...
برخی از صوفیان و روافض می گویند در سوره یوسف آمده است که پیراهن یوسف را وقتى به روى صورت یعقوب انداختند چشم یعقوب بینا شد و آنها با توسل به پیراهن یوسف چشم یعقوب را بینا کردند !   پاسخ به این شبهه : چرا با کلمات بازی می کنید ای روافض و ای صوفیان ؟ چرا مردم را فریب می دهید ؟  ما واقعا نمی دانیم باید بر این عقل و منطق صوفی و...
(سوال) اگر استغاثه به غیر الله شرک است پس چرا وقتی ابراهیم علیه السلام را به آتش انداختند ‏جبرئیل به او گفت: آیا از من کمک نمی خواهی؟ (جواب) جبرئیل کار شدنی و ممکن را به ابراهیم عرضه داشت که در توانایی اش بود. چون الله تعالی جبرئیل ‏را اینگونه توصیف می نماید: " شَدِیدُ‎ ‎الْقُوَى " ‏ (بسیار توانا و قدرتمند.) حال اگر الله تعالی به او اجازه می ‏داد که ابراهیم را نجات دهد با توجه به این توصیفات که از جبرئیل شد کاری شدنی بود. مثلاً اگر الله ‏تعالی به وی دستور دهد آتشی را که برای ابراهیم برافروخته اند با اطرافش بردار و به مشرق یا مغرب ‏بیانداز، انجام می داد و یا اگر دستور می داد ابراهیم را به جای دوری نقل مکان دهد و یا او را به آسمان ‏ببرد، انجام می داد. و این شبیه این است که مردی ثروتمندی پیش مرد فقیری برود و به او بگوید: آیا ‏احتیاجی به مال بصورت ق...
(سوال) آیا توسل به مقام انبیا شرک است؟ (جواب) اگر کسی به شخص صالحی مانند یکی از انبیاء بدین صورت توسل نماید که؛ خداوندا به حق حرمت و جاه و مزلت فلانی مشکل مرا رفع کن. این دعا حرام و بدعت است. زیرا چنین عملی یعنی توسل به مقام و منزلت شخص نزد باری تعالی از ارشاد شرع و پیامبر صلی الله علیه وسلم نبوده است و دیده نشده است که یکی از صحابه بزرگوار بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه وسلم چنین دعا کرده باشند که : خداوندا به حق جاه و منزلت پیامبرت فلان مشکل ما را رفع بنما.
(سوال) آیا روح رسول اکرم صلی الله علیه وسلم در دنیا هست و می توانیم از او حاجت بخواهیم؟ (جواب) اولا روح رسول الله صلی الله علیه وسلم در عالم برزخ هستند و ایشان در دنیایی به سر می برند که ما از آن خبر کافی نداریم، بنابراین کسانی که ادعا دارند روح پیامبر صلی الله علیه وسلم یا اولیاء و صلحا در دنیا به سر می برند، این سخن بدون دلیل  فاسدی است که بیشتر، اهل بدعت و ضلالت چنین ادعاهایی مطرح می کنند. وقتی انسانها می میرند روح آنها قبض می شود و دیگر تحت هیچ عنوانی آزادی ندارند که هرکجا خواستند بروند. و هرگز اموات از احوال زندگان باخبر نیستند و نخواهند بود و آنها دنیا را درک نمی کنند زیرا ارتباط آنها با این دنیا به سبب مرگ بکلی قطع شده است.
(سوال) آیا امام ابوحنیفه واسطه قرار دادن مردگان را جایز دانسته است؟ (جواب) هیچیک از ائمه ی اربعه رحمهم الله واسطه قرار دادن مردگان را جایز نداسته اند، یعنی نه امام ابوحنیفه و نه امام مالک و نه امام شافعی و نه امام احمد رحمهم الله تعالی نفرموده اند که واسطه کردن جایز است و خود نیز واسطه قرار نداده اند. و کسی که چنین ادعایی دارد که امام ابوحنیفه واسطه کردن مردگان را قبول دارد بایستی دلیل و مدرک صحیح بیاورد.. هرچند برخی از اهل قبور روایات دروغی را می آورند که امام شافعی رحمه الله بر سر قبر امام ابوحنیفه ایستاده و او را واسطه قرار داده! اما اهل سنت و جماعت بر پایه ی آیات قرآن و احادیث صحیح پیامبر صلی الله علیه وسلم قرار گرفته است و عقاید خود را بر مبنا...