آیات و نکات استدلالی در زمینه توسل (4)

الاعتصام

الله متعال در سوره اعراف آیه 79 می فرماید :

صالح بعد از هلاکت قومش از آنان روی برگرداندو گفت : ای قوم من همانا دستورات پروردگارم را به شما ابلاغ کردم و شما را نصیحت نمودم و لیکن نصیحت کنندگان را دوست ندارید .

شیعیان می گویند : صالح در اینجا با مردگان سخن گفته است و این دلیل بر این است که مردگان صدا را می شنوند !

در حالیکه در اینجا منظور حدیث نفس است اگر بگوییم که در اینجا مردگان صدا را می شنوند در نتیجه جواب آیات نمل 80 و غافر 22 را چگونه می دهید ؟ زیرا الله در آنجا می گوید مردگان سخنی را نمی شنوند در این صورت اگر بر اساس برداشت شما عمل کنیم این تناقض را چه کنیم ؟

اگر به آیه دقت کنیم در ابتدای آن گفته شده است : از آنان روی گرداند در صورتیکه اگر حضرت صالح می خواست با مردگان صحبت نماید باید رویش را به طرف آنان می گرداند نه اینکه رویش را برگرداند .

ضرب المثل معروفی هست که می گوید : هر گردی که گردو نیست .

لذا مخاطب قرار دادن کسی همیشه دلیل بر این نیست که طرف مقابل می شنود زیرا ما در سوره صافات آیات 91 و 92 می بینیم که ابراهیم علیه السلام با بت ها که شعور ندارند  صحبت می کند و می گوید :

چرا نمی خورید ؟ شما را چه شده که صحبت نمی کنید ؟ آیا از این آیه می توان شنوا بودن بت ها را ثابت کرد ؟ پاسخ کاملا منفی است .

 

همچنین حضرت علی علیه السلام در کتب خود شیعیان در خطبه 223 نهج البلاغه می فرماید :

مردگان خانه های شان قبرهایشان شد و اموال آنها تقسیم گردید کسی را که بر سر گورشان آید نمی شناسند و به کسی که بر ایشان گریه کند توجه ندارد و هر کس ایشان را صدا زند جواب ندهند .

همچنین در خطبه 110 نهج البلاغه

 

شیعیان می گویند ما گنهکار هستیم و رویی نداریم که از الله چیزی بخواهیم لذا صالحین و بزرگان دینی را واسطه می کنیم در حالیکه در آیه 6 سوره فصلت گفته است که مستقیم از الله بخواهید تا گناه شما را استغفار کند یا به عبارتی ذکر شده است مستقیم از الله بخواهید تا شما را ببخشد و می دانیم کسی که گنهکار است از الله می خواهد تا او را ببخشد و آیه نیز به گنهکاران می گوید مستقیم از الله مغفرت بخواهید . اما شیعیان می گویند : نه مستقیم نخواهید بلکه علی و ... را واسطه کنید ! آیا این شرک و کفر نیست ؟

در حالیکه آن گنهکاران مستقیم مستقیم از الله خواستند 

 

مثلا آدم و حوا هنگامیکه گناهی را مرتکب شدند خالصانه پروردگارشان را به فریاد خواندند و گفتند :

پروردگارا ما به خود ظلم کرده ایم و اگر ما را نیامرزی و به ما رحم نکنی از ظالمین خواهیم بود . اعراف / 23

آدم و حوا گفتند :

ما گناه کرده ایم و نزد الله آبرویی نداریم سپس الله متعال این دعا را به آنها آموخت .

اصولا انبیا آمده اند تا بندگان را با الله متصل کنند نه اینکه خودشان بین مردم و خلق الهه و حجابی گردند .و باعث دوری خلق از خدا شوند 

و به صورت کلی اینکه انسان در دعایش بگوید پروردگارا من بنده ای گنهکارم و بر خود ظلم کرده ام از صفات خوب است و اصلا این شیوه ی دعا کردن را الله متعال به آدم و حوا آموخت اما شیعه کاملا بر عکس آموزه ی الله عمل می کند و می گوید ما گنهکاریم و مستقیم نمی شود پس فلانی را واسطه می کنیم . آیا این عمل ایستادگی در برابر آیه الله نیست ؟ چه کفری از این بالاتر ؟

 

شیعه از بس که در دنیای شرک غرق شده است از رحمت خداوند نا امید شده است و به علی و ... روی آورده است در حالیکه الله متعال می فرماید :

الله متعال در سوره حجر آیه 56 می فرماید : و از رحمت الله جز گمراهان کسی نا امید نمی شود

و یا در آیه 87 سوره یوسف می فرماید :

و از رحمت الله جز قوم کافر کسی نا امید نمی شود

همچنین الله متعال در سوره زمر آیه 53 می فرماید :

بگو اى بندگانم كه زياده بر خويشتن ستم روا داشته‏ايد، از رحمت الهى نا اميد مباشيد، چرا كه خداوند همه گناهان را مى ‏بخشد، كه او آمرزگار مهربان است

 

شیعیان به آیه وابتغوا الیه الوسیله استناد می کنند اما اگر به این آیه دقت کنیم در ابتدای آن آمده است که یا ایها الذین آمنوا . اکنون ما از شیعیان سوال می پرسیم : آیا امام رضا , علی , حسن و حسین جزو یا ایها الذین آمنوا هستند یا نیستند ؟ می گویند هستند . پس در نتیجه آنها خودشان به وسیله نیاز دارند و الله به آنها نیز می گوید وسیله بجویید لذا آنها نمی توانند خودشان وسیله باشند .

 

والله تعالی اعلم

نظر دهید