صحفه 1 از 1   
حدیث صحیح شماره (51) :  عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّـهِ قَالَ: «قَالَ اللهُ تعَالى: أنَا أغْنى الشُّرَكَاءِ عَنِ الشِّرك، منْ عَملَ عَمَلا أشْركَ فيهِ مَعِى غَيْرِى، تَركْتُهُ وشِرْكَهُ» . پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید : «الله متعال می فرماید: من بی‌نیازترین شرکاء از شرک می باشم. آنکه عملی را انجام دهد که در آن غیر از من را در نظر داشته باشد ، خودش و شرکش را فرو می گذارم».  (صحیح المسلم)
حدیث صحیح شماره (41) :  عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّـهِ قَالَ: «الصَّلَوَاتُ الْـخَمْسُ، وَالْـجُمْعَةُ إِلَى الْـجُمْعَةِ، وَرَمَضَانُ إِلَى رَمَضَانَ مُكَفِّرَاتٌ مَا بَيْنَهُنَّ إِذَا اجْتَنَبَ الْكَبَائِرَ» پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید: «نمازهای پنجگانه و جمعه تا جمعه دیگر باعث کفاره گناهانی می‌شوند که در بین آنها انجام می‌گیرند؛ البته تازمانی که گناه کبیره‌ای انجام نشود؛ همچنین رمضان تا رمضان دیگر باعث کفاره گناهان می‌شود به شرطی که انسان از گناهان کبیره پرهیز نماید».  ( صحیح المسلم )
حدیث صحیح شماره (31) : عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّـهِ قَالَ: «وَيْلٌ لِلأَعْقَابِ مِنَ النَّارِ» (متفق علیه). پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید : «قوزک‌های پا در معرض رفتن و سوختن در آتش دوزخ هستند». (به علت کامل نشستن آن‌ها هنگام وضو). (متفق علیه) .................................
حدیث صحیح شماره (21) : عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِيِّ أَنَّهُ قَالَ: «إِنَّ اللَّـهَ يَغَارُ، وَغَيْرَةُ اللَّـهِ أَنْ يَأْتِيَ الْـمُؤْمِنُ مَا حَرَّمَ اللَّـهُ» (متفق عليه). ابوهریره رضی الله عنه روایت می کند که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم گفت : " الله به غیرت می آید زمانیکه مومن مرتکب کارهایی شود که الله آنها را حرام گردانیده است ".
حدیث صحیح شماره (11) : عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( إن الله تعالى قال : من عادى لي وليا فقد آذنته بالحرب ، وما تقرّب إليّ عبدي بشيء أحبّ إليّ مما افترضته عليه ، وما يزال عبدي يتقرّب إليّ بالنوافل حتى أُحبّه ، فإذا أحببته كنت سمعه الذي يسمع به ، وبصره الذي يبصر به ، ويده التي يبطش بها ، ورجله التي يمشي بها ، وإن سألني لأعطينّه ، ولئن استعاذني لأعيذنّه ) رواه البخاري . الله در حدیث قدسى مى‌فرماید: کسیکه با دوست من دشمنی کند، با او اعلام جن...
حدیث صحیح شماره (1) :  " عَنْ أبي هُريْرة عَبْدِ الرَّحْمن بْنِ صخْرٍ رضي الله عَنْهُ قال: قالَ رَسُولُ الله صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وسَلَّم: «إِنَّ الله لا يَنْظُرُ إِلى أَجْسامِكْم، وَلا إِلى صُوَرِكُمْ، وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَأَعمالِكُمْ» ". " از ابوهریره عبدالرحمن بن صخر رضی الله عنه روایت شده است که رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم می فرماید : الله به جسم ها و شکل و هیئت های شما نمی نگرد ( یعنی بر اساس آنها به شما پاداش نمی دهد ) بلکه به دل ها و کارهای شما می نگرد ".
" حدیث بیست و یکم عدم جلوگیری از رفتن زنان به مسجد " عبدالله بن عمر رضی الله عنه روایت کرده است: «كَانَتِ امْرَأَةٌ لِعُمَرَ تَشْهَدُ صَلاَةَ الصُّبْحِ وَالعِشَاءِ فِي الجَمَاعَةِ فِي المَسْجِدِ، فَقِيلَ لَهَا: لِمَ تَخْرُجِينَ وَقَدْ تَعْلَمِينَ أَنَّ عُمَرَ يَكْرَهُ ذَلِكَ وَيَغَارُ؟ قَالَتْ: وَمَا يَمْنَعُهُ أَنْ يَنْهَانِي؟ قَالَ: يَمْنَعُهُ قَوْلُ رَسُولِ اللَّهِ ج: لاَ تَمْنَعُوا إِمَاءَ اللَّهِ مَسَاجِدَ اللَّهِ» «یکی از زنان عمر س نماز...
احادیث صحیح

2016/May/Sun


1400
" حدیث یازدهم فضیلت ماندن در مسجد " ابوهریره رضی الله عنه روایت کرده است: «أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ ج قَالَ: المَلاَئِكَةُ تُصَلِّي عَلَى أَحَدِكُمْ مَا دَامَ فِي مُصَلَّاهُ، مَا لَمْ يُحْدِثْ: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ، اللَّهُمَّ ارْحَمْهُ، لاَ يَزَالُ أَحَدُكُمْ فِي صَلاَةٍ مَا دَامَتِ الصَّلاَةُ تَحْبِسُهُ لاَ يَمْنَعُهُ أَنْ يَنْقَلِبَ إِلَى أَهْلِهِ إِلَّا الصَّلاَةُ» «پیامبر خدا فرمود: ملائكه بر هر كدام از شما تا موقعیكه در مسجد باشد و وضویش...
احادیث صحیح

2016/May/Sun


1652
" حدیث اول تاریخچه مسجد " ابوذر رضی الله عنه روایت کرده است: «قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ ج أَيُّ مَسْجِدٍ وُضِعَ فِي الأَرْضِ اوّل؟ قَالَ: «المَسْجِدُ الحَرَامُ» قَالَ: قُلْتُ: ثُمَّ أَيٌّ؟ قَالَ المَسْجِدُ الأَقْصَى! قُلْتُ: كَمْ كَانَ بَيْنَهُمَا؟ قَالَ: أَرْبَعُونَ سَنَةً، ثُمَّ أَيْنَمَا أَدْرَكَتْكَ الصَّلاَةُ بَعْدُ فَصَلِّهْ، فَإِنَّ الفَضْلَ فِيهِ» «به پیغمبر خدا صلی الله علیه...
(سوال) یکی از نشانه های احادیث ضعیف و دروغین چیست ؟ (جواب) علمای محدث فرموده اند که یکی از علامتهای احادیث دروغ و ساختگی اینست که مثلا به ازای یک عمل کوچک، اجر و ثواب بسیار فراوانی در نظر گرفته می شود. مثلا حدیث جعل می کنند که هرکس فلان ذکر را بخواند آنقدر ثواب می برد (که گاهی ثواب آنرا از ثواب نماز و حج و جهاد هم بیشتر ذکر می کنند!!). برای نمونه احادیث: - «من اغتسل من الجنابة حلالا أعطاه الله عزوجل مائة قصر من درة بیضاء وکتب له بکل قطرة ثواب ألف شهید». الموضوعات 2/84.