الاعتصام
" براهین و دلایل محکم در رد بدعت مولود خوانى "
* خلیفه ى راشد ابوبکر صدیق رضى الله عنه دو سال خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او صدیق این امت و یار رسول الله صلى الله علیه وسلم در غار بود.
* خلیفه ى راشد عمربن خطاب رضى الله عنه ده سال خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او فاروق امت بود.
* خلیفه ى راشد عثمان بن عفان رضى الله عنه سیزده سال خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او همسر دو دختر رسول الله صلى الله علیه و سلم و بالاترین حیا را در این امت دارا بود.
* خلیفه ى راشد على رضى الله عنه چهار سال خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او پسر عموى رسول الله صلى الله علیه وسلم و همسر سرور زنان اهل بهشت بود.
* سیدنا حسن رضى الله عنه شش ماه خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او نوه ى رسول الله صلى الله علیه و سلم و سرور جوانان اهل بهشت بود.
* سیدنا معاویه رضى الله عنه خلافت نمود و هرگز جشن مولود نگرفت در حالیکه او بهترین پادشاهان اسلام بود.
* و دولت اموى آمد و در این دوران عمربن عبدالعزیز خلافت نمود و دولت عباسى آمد و در این دوران هارون الرشیدخلافت نمود -رضى الله عنهم -و هرگز جشن مولود نگرفتند.
* و علماى حقیقى اسلام و دوستداران راستین رسول الله صلى الله علیه و سلم در قرون ستوده شده آمدند با اینکه معرفت وفقاهت آنها نسبت به کتاب الله بیشتر بود ،هرگز جشن مولود نگرفتند در حالیکه آنها قرآن را حمل نمودند و راویان احادیث رسول الله صلى الله علیه و سلم بودند.
* پس ما میگوییم:اگر امر نیکى باشد قطعا ما بسوى آن سبقت میگرفتیم.
* و میگوییم آنگونکه امام دار الهجرة ،امام مالک رحمه الله تعالى فرموده است:
«آنچیزى که در زمان رسول الله صلى الله علیه و سلم و اصحابش رضى الله عنهم جزء دین نبوده پس امروز هم جزء دین نیست ».
* وقطعا معلوم است ،زمانى رسول الله صلى الله علیه وسلم بسوى سراى آخرت منتقل شدند که الله دین را کامل و نعمتش را تمام نمودند.
* بدرستى که رسول الله صلى الله علیه وسلم در سنت شریفش از نوآوریها و احداث در دین و آنچیزى که خودش و اصحابش انجام ندادند بر حذر داشته است.
* پس بدان اى برادر مسلمان، الله بر تو رحم کند:
همانا در قرون طلایى «سه قرن اول »اسلام چیزى بنام جشن مولود نشناخته بودند
و آن بدعتى است که فاطمیها و در رأس آنها شخصى با لقب معز لدین الله که گمان میبرد دارد دین را عزت میدهد ولى در حقیقت دین را ذلت داده است ،
آنرا بوجود آوردند.
* بدرستى که در حکومتش کفر بواح و فسق و فجور آشکار بود،
تا جایى که شراب و زنا حلال شد،
و برائت از سلف و سب و تکفیر صحابه بر روى منابر علنى شد ،
او کسى است که جشن مولود را پدید آورد وبراى شش نفر جشن قرار داد :
جشن مولود براى رسول الله صلى الله علیه و سلم -جشن مولود براى فاطمه -جشن مولود براى على -جشن مولود براى حسن -جشن مولود براى حسین رضى الله عنهم اجمعین -
وجشن مولود براى خودش؟!!
* پس مسلمانانى که از علم بدور بودند از فاطمیون تقلید کردند
وبدان کسانیکه این جشن ها و مولود ها را برگزار میکنند دلیلى ندارند و همه ى نصوص ودلایل بر علیه آنهاست و به آثارى که استدلال مى نمایند یا فهم نادرست از آنها دارند ویا اینکه احادیث و آثار صحیح نیستند
و اگر دیده میشود بعضى از متاخرین منتسب به علم دچار لغزش شده اند ،بخاطرچشم پوشى آنها از فتواهاى کبار علما میباشد ،
کسانى که به طور صراحت بدعت مولود را ذکر کرده اند.
* وما از کسانى که جشن مولود میگیرند ،سه سئوال داریم و امیدواریم که با تامل و تفکر جواب را بدهند ؟؟!
١ - آیا جشن مولودطاعت است یا معصیت ؟
طبعا جواب خواهند داد که طاعت است
زیرا اگر جواب دهند که معصیت است پس نزاع و بحث پایان مى یابد.
٢ - گفتید این فعل طاعت است و با انجام دادن آن ،ثواب واجر دارید ،پس آیا رسول الله صلى الله علیه وسلم مى دانست که این فعل طاعت است یا خیر ؟؟!
* اگر گفتید از آن بى خبر بوده است ،
پس واى بر شما بدرستى که معلم بزرگ را متهم به جهل نمودید و این عقیده ى زنادقه میباشد.
* و اگر گفتید او مى دانست پس در این حال سئوال سوم پیش مى آید
وآن اینکه :
٣ - گفتید که آن طاعت است و رسول الله صلى الله علیه وسلم آنرا مى دانست ،پس آیا امت را از آن با خبر ساخته است یا خیر ؟؟!
* اگر گفتید آن را ابلاغ نکرده است ،پس این نهایت قبح وزشتى میباشد چرا که رسول الله صلى الله علیه وسلم را متهم به کتمان رسالت کرده اید ،
الله متعال در این مورد میفرماید:
«اى پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده به مردم برسان ،واگر این کار را نکنى رسالت او را نرسانده اى »مائده ٦٧
* و اگر گفتند: آن را ابلاغ نموده است
میگوییم:دلیل خود را بیاورید و عمل سلف کجاست؟
و آیا دلایل از دید صحابه و تابعین و تبع تابعین در قرون طلایى پنهان مانده است ؟
جزء فاطمیهاى پلید کسى دیگر بسوى آن دعوت نمى دهد ؟!!
* و هنگامى که اینچنین باشد ،ما قطعا میگوییم که همانا جشن مولود بدعتى است که منکرات بزرگ و کوچک در آن یافت میشود
الله المستعان
------------------------------------
پس منهج سلف صالح بین غلو و جفاء منهجى وسط دارد
(والـدال علـى الخیـر کفاعلــه).
نسـال اللّٰه تعالى أن یهدینـا -وکل طالب للحق وراغباً فیه- لما اختلف فیه من الحق بإذنه إنه یهدی من یشاء إلى صراط مستقیم...آمین.
--------------------------------------------
حکم الإحتفال بالمولد النبوی للإمام المجدد المحدث/ محمد ناصر الدین الألبانی -رحمه اللّٰه تعالى
والله تعالی اعلم